Arcane: Współtwórca o 2. sezonie i przyszłych projektach

Arcane: Współtwórca o 2. sezonie i przyszłych projektach

Adaptacje gier wideo stają się coraz bardziej popularnym elementem współczesnej kultury medialnej, a jedną z platform, która przyczyniła się do tego trendu, jest Netflix. Po sukcesie takich produkcji jak oryginalna seria Castlevania oraz Arcane – animacji stworzonej przez Riot Games i Fortiche, która zdobyła wiele nagród i uznanie krytyków – coraz więcej twórców zwraca się w stronę gier wideo jako źródła inspiracji. Drugi sezon Arcane, opartej na uniwersum League of Legends, zadebiutuje 9 listopada, co wywołuje niemałe poruszenie wśród fanów.

W wywiadzie z Christianem Linke, współtwórcą Arcane, poruszono wiele tematów związanych z produkcją drugiego sezonu, który rozpoczął się tuż przed pandemią. Choć od tamtych czasów wiele się zmieniło, jedno pozostało niezmienne – cele twórców dotyczące realizmu emocjonalnego i dramatyzmu w animacji. Linke podkreśla, że jego zespół już od pierwszego sezonu kładł nacisk na to, aby postacie i dramaty, które przeżywają, wydawały się widzom autentyczne. Współpraca z Fortiche, znana z eksperymentowania z animacją, pozwalała zespołowi przesuwać granice tego, co medium to może zaoferować.

Linke mówi otwarcie: „Animacja może zrobić wszystko. Jeśli nie eksperymentujesz, to po co w ogóle robić animację?”. Takie podejście pozwala Arcane wyróżnić się na tle innych produkcji, nie tylko jako adaptacja gry, ale jako wyraz sztuki samej w sobie.

Wyzwania adaptacji gier

Adaptacje gier wideo to trudne przedsięwzięcie, a w oczach Linke, stanowią one dodatkowe wyzwanie w porównaniu z adaptacjami książek czy filmów. Wynika to z interaktywności gier oraz z tego, jak gracze postrzegają postacie, z którymi się utożsamiają. „To, co gracze robią z postacią, staje się częścią tego, jak jest ona rozumiana i postrzegana, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz społeczności” – mówi Linke. Aby dobrze zrozumieć postać, trzeba wiedzieć, skąd pochodzi. Gra wideo jest kluczowym elementem procesu adaptacji, ponieważ pozwala na zachowanie pewnej autentyczności, której inaczej nie da się osiągnąć.

Fortiche i Riot współpracowali ze sobą już wcześniej przy tworzeniu kilku teledysków muzycznych związanych z League of Legends, z których najpopularniejszym był „Get Jinxed”, nad którym pracował sam Linke. To właśnie ta współpraca stanowiła fundament dla powstania Arcane. Linke otwarcie przyznaje, że tworzenie tej produkcji było „samolubnym” przedsięwzięciem, ponieważ Riot chciał stworzyć coś, co autentycznie ich zadowoli. „To jest show, który my chcieliśmy zobaczyć” – dodaje.

Kosztowne przedsięwzięcie

Zanim przeprowadzono wywiad z Linke, pojawiły się doniesienia, że obydwa sezony Arcane kosztowały łącznie około 250 milionów złotych. W tym samym raporcie pojawiły się również informacje o trudności Riotu w realizacji innych projektów, w tym planowanego serialu aktorskiego. Linke przyznał jednak, że każda kolejna produkcja animowana od Riotu będzie ewoluować, a studio zamierza dostosowywać estetykę i styl do opowiadanych historii. Zespół musi przed każdą produkcją zastanowić się nad tym, jak stylizować postacie i jak bardzo realistyczny lub stylizowany powinien być świat przedstawiony.

League of Legends to gra, która obchodziła swoje 15-lecie w październiku, a Linke porównał podejście Riotu do adaptacji postaci do tego, co Marvel robi poza komiksami. Studio może korzystać z dyskusji fanów, swoich licznych teledysków muzycznych oraz spin-offów gier, aby ocenić, które postacie powinny pojawić się w następnych projektach animowanych. „Wszystko sprowadza się do tego, na czym chcemy się skupić: co jest naszym Iron Manem czy Thorem?” – pyta Linke.

Plan na przyszłość

Każdy projekt, jak podkreśla Linke, musi spełniać trzy podstawowe kryteria: „Co, naszym zdaniem, pokocha nasza publiczność, co my uważamy za fajne i w czym nasz zespół jest dobry”. To podejście pozwala Riotu tworzyć produkcje, które nie tylko trafiają do fanów, ale także są zgodne z wizją zespołu twórców. „Jeśli nie jesteś odpowiednią osobą do realizacji jakiegoś projektu, nie powinieneś się za niego zabierać, nawet jeśli wydaje się, że ma sens dla publiczności” – podsumowuje Linke.

Nowy sezon Arcane rozpocznie się 9 listopada z premierą pierwszej trójki odcinków. Drugi akt pojawi się 16 listopada, a trzeci – 23 listopada.